Ledig stilling


Ledig stilling


Ledig stilling som leder for kirkebygg og gravplasser

Arendal kirkelige fellesråd er et organ innen Den norske kirke med oppgaver innenfor personalforvaltning, økonomistyring, byggdrift og gravplassforvaltning. Virksomheten forvalter 11 kirker, 12 gravplasser, et gravkapell og øvrige bygg knyttet til gravplassdriften, samt kontorene til ansatte på kirkevergekontoret og de seks menighetsstabene i kommunen. Den daglige virksomheten ledes av kirkevergen og leder for kirkebygg og gravplasser inngår i kirkevergens ledergruppe. Fellesrådet er arbeidsgiver for omlag 50 medarbeidere fordelt på 44 årsverk, og har et tett samarbeid med Arendal kommune. Det samlede driftsbudsjettet er på cirka 48 millioner kroner.
Dette er en utfordrende og ansvarsfull stilling med interessante, spennende og allsidige oppgaver. Den innebærer mulighet til å påvirke utviklingen av kirkens eiendommer og gravplasser og bidra til bærekraftige løsninger. Arendal kirkelige fellesråd er for tiden i en omstillingsprosess, noe som kan medføre endringer i stillingens innhold og oppgaver. Den som ansettes må derfor være forberedt på, og positiv til, endringer i organisasjonsstruktur og arbeidsoppgaver. 

Hovedoppgaver:

  • Lede forvaltning og utvikling av fellesrådets kirkebygg og gravplasser
  • Lede, planlegge og følge opp bygge- og utviklingsprosjekter i samarbeid med aktuelle parter
  • Ha ansvaret for innkjøps- og anskaffelsesprosesser
  • Forberedelse av bygg- og eiendomssaker til politisk behandling i fellesrådet
  • Utarbeide søknader om prosjektstøtte til spesielle vedlikeholdstiltak og oppgraderinger av kirkebygg, herunder kirkebevaringsprogrammet
  • Utføre beredskap- og sikkerhetsvurderinger i forbindelse med prosjekter og virksomheten for øvrig
  • Personalansvar

Kvalifikasjoner:

  • Relevant utdanning på bachelor- eller masternivå innen bygg- og anleggsteknikk eller tilsvarende. Omfattende og relevant erfaring kan i særskilte tilfeller kompensere for formell utdanning
  • God kunnskap om gjeldende lovverk, byggteknikk og miljøhensyn
  • Erfaring med prosjektledelse innen byggeprosesser og økonomistyring
  • Erfaring med ledelse av teknisk personale og samarbeid med ulike fagmiljøer, håndverkere og offentlige instanser
  • Kjennskap til forvaltning av verneverdige bygg er en fordel
  • Kompetanse innen offentlige anskaffelser og tilhørende regelverk

Personlige egenskaper

  • Dyktig, engasjert og tilstedeværende 
  • Gjennomføringskraft
  • Evne til å jobbe strukturert og selvstendig
  • God på å jobbe tverrfaglig
  • God på kommunikasjon og relasjonsbygging
  • Gode muntlige og skriftlige kommunikasjonsevner på norsk
  • Fleksibel og åpen for endringer i egne arbeidsoppgaver
  • Løsningsorientert
  • God kollega

Vi tilbyr

  • Et godt og trivelig arbeidsmiljø sammen med kompetente og engasjerte medarbeidere 
  • Spennende arbeidsfelt med unike kirkebygg
  • Lønn etter avtale
  • Øvrige arbeidsvilkår etter gjeldende lov og tariffavtale
  • God pensjonsordning i Arendal kommunale pensjonskasse

Tiltredelse etter avtale
Søker må disponere egen bil
Kopi av vitnemål og attester tas med ved et eventuelt intervju 

 

For mer informasjon om stillingen kontaktes Bjørg Løhaugen, tlf 908 7 72 959

 

Høres dette interessant ut kan du søke via denne linken:  Leder - kirkebygg og gravplasser - arbeidsplassen.no

 

 

Tilbake